Από που ξεκινά το τεράστιο πρόβλημα με την καριέρα

Η καριέρα είναι ένας από τους 7 τομείς της τέλειας ψυχολογίας και ένας από τους πιο βασικούς τομείς που πρέπει όλοι οι άνθρωποι να δουλέψουν και να τελειοποιήσουν. Το βασικό πρόβλημα με την καριέρα είναι ότι το σύστημα της Ελλάδος κάνει τα πάντα για να μη σε αφήσει να ασχοληθείς σωστά με αυτήν.

Αυτή τη στιγμή σε αυτήν τη χώρα συμβαίνει κάτι παρανοικό κατά τη δική μου ταπεινή άποψη. Το οικονομικό σύστημα και οι απαιτήσεις της αγοράς έχουν αλλάξει δραματικά, αλλά το εκπαιδευτικό σύστημα έμεινε το ίδιο. Όταν λέω το ίδιο εννοώ ότι διδάσκουν το ίδιο άχρηστο περιεχόμενο.

Από που ξεκινά το τεράστιο πρόβλημα με την καριέρα

1. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού συστήματος στην καριέρα

“Πρέπει κάποια στιγμή σε αυτήν τη χώρα να μάθουμε να σεβόμαστε τον χρόνο των άλλων.” – TH

Γιατί έγραψα την παραπάνω πρόταση; Ο λόγος είναι ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δε σέβεται τον χρόνο των μαθητών. Δεν είναι όμως έτσι. Δεν πάει έτσι το παιχνίδι και σίγουρα δε πάει κανείς μπροστά με τέτοια τερτίπια. Άμα δε σέβεσαι τον χρόνο του άλλου, δε σέβεσαι την ύπαρξη γενικότερα.

Και άρα δε σέβεσαι και τη δική σου ύπαρξη. Όταν δε σέβεσαι την ύπαρξη και τον χρόνο μου, μπορείς να μου πεις σε παρακαλώ γιατί υποχρεούμαι να σε τρώω στη μάπα;

Αφού δε γουστάρεις αυτό που κάνεις εσύ ο ίδιος, πως θα γουστάρω εγώ αυτό που κάνεις; Αφού δε μπορείς καν να το επικοινωνήσεις. Και εδώ δεν εννοώ τη λεκτική επικοινωνία. Μιλώ για την υποσυνείδητη, μη λεκτική επικοινωνία. Κατά βάση αυτά που λένε οι καθηγητές είναι προκαθορισμένα από το υπουργείο παιδείας.

Σκέψου άρα ότι οι καθηγητές γνωρίζουν ότι δε θα πουν κάτι ουσιαστικό, αλλά παρόλαυτα επειδή αυτή είναι η δουλειά τους μπαίνουν στην τάξη και λένε ότι κάνουν μάθημα.

Αυτό το πράγμα είναι καταστροφή. Γιατί να χάνεται τόσος χρόνος; Γιατί να ρουφάνε έτσι τη δημιουργικότητα των παιδιών; Χίλιες φορές να τα στείλουν σπίτια τους με σκοπό να σκεφτούν τι θέλουν να κάνουν με τη ζωή τους, παρά αυτό το πράγμα.

2. Τα 9 είδη νοημοσύνης

Ένα άλλο πολύ σημαντικό πράγμα που πρέπει να έχουμε στο νου μας είναι ότι υπάρχουν 9 διαφορετικά είδη νοημοσύνης. Τα παιδάκια όταν είναι μικρά έχουν ανεπτυγμένα δύο ή τρία είδη περισσότερο από τα άλλα. Για παράδειγμα υπάρχει η μουσική νοημοσύνη η οποία είναι σημαντική για τον κόσμο μας, η φυσιοκρατική νοημοσύνη και άλλα. (Διάβασε το άρθρο μου για να μάθεις ποια είναι τα 9 είδη νοημοσύνης)

Αν το παιδί δεν του δωθεί ποτέ η δυνατότητα να ασχοληθεί με μουσική, πως θα ξέρει από μόνο του; Τουλάχιστον θα πρέπει να δίνεται η ευκαιρία σε πρώτο επίπεδο να δοκιμάσει το παιδάκι κάτι και να δει αν του αρέσει ή όχι. Ο λόγος που το λέω αυτό είναι γιατί

“Δε μπορείς να βάλεις ένα ψάρι να σκαρφαλώσει ένα βουνό.” – Αλμπερτ Αινσταιν

Ένα παιδάκι που έχει ανεπτυγμένη τη μουσική νοημοσύνη μέσα του, ενδέχεται να τα βρει σκούρα σε μία τάξη που όλοι κάνουν το ίδιο. Το παιδί αυτό βρίσκει τον ανώτερο του εαυτό όταν δημιουργεί. Το εκπαιδευτικό σύστημα δε σε αφήνει να δημιουργήσεις. Αυτό το παιδί είναι ένα ψάρι που προσπαθεί να ανέβει το βουνό. Δε θα το καταφέρει ποτέ.

Θα περάσουν τα χρόνια, θα γίνει υπάλληλος και θα ζει μια ζωή χάλι μαύρο. Και μετά θα έρθει να διαβάσει αυτό το άρθρο και μου πει τι να κάνει.

Πως εγώ να του εξηγήσω τι να κάνει στην ηλικία των 30 που λογικά θα είναι; Πως εγώ να του πω ότι χρειάζεται άλλα 5 χρόνια καθημερινής εξάσκησης για να τελειοποιήσει μια δεξιότητα; Αυτός ο άνθρωπος, πως θα ζήσει σε αυτά τα τρία με πέντε χρόνια που απαιτούνται για να μάθεις αυτή τη νέα δεξιότητα;

Related Article: Γιατί χάνουμε ενθουσιασμό γι’αυτό που κάνουμε και πως να το φτιάξουμε!

3. Τι δεν πρέπει να κάνεις

Είναι δύσκολο να σου πω τι πρέπει να κάνεις γιατί κάθε ένας είναι διαφορετικός. Δε μπορώ να βγω και να δώσω συμβουλή και να είναι γενική γιατί όταν προσπαθείς να πιάσεις τους πάντες, χάνεις τους πάντες. Αυτό όμως που θέλω να σου πω είναι το να μην κάνεις.

Οπότε μην κάνεις μεταπτυχιακό, διδακτορικό. Τουλάχιστον στην Ελλάδα. Αν είναι να κάνεις τέτοια κίνηση κοίτα να είναι στο εξωτερικό και επίσης κοίτα να κοστίζει πολλά λεφτά. Γιατί να κοστίζει λεφτά;

Παιδιά είναι απλό, ό,τι πληρώνεις παίρνεις. Φαντάσου έναν καθηγητή να δουλεύει τζάμπα και έναν να βγάζει 5000 το μήνα. Εσύ τι θα έκανες στη θέση τους δηλαδή; Θα απέδιδες το ίδιο στο τζάμπα; Δεν υπάρχει περίπτωση εκτός μόνο εάν ήθελες να φτιάξεις βιογραφικό. Οι καθηγητές και όλοι όσοι έχουν κάποια θέση εξουσίας όμως, δε θέλουν βιογραφικό. Άρα αυτό που μετράει είναι το χρήμα.

“Όταν δίνεις χρήμα, παίρνεις πραγματική εφαρμόσιμη γνώση.”

Συνεπώς αυτό που δεν πρέπει να κάνεις είναι το να χάσεις επιπλέον χρόνο για να πάρεις άχρηστη πληροφορία. 2 χρόνια είναι πολλά για μεταπτυχιακό. Ακόμα και αν είναι τζάμπα. Δεν είναι καθόλου τζάμπα. Αν το βλέπεις έτσι δεν εκτιμάς το χρόνο σου σωστά και είμαι σίγουρος ότι δε ξέρεις τι να κάνεις με το χρόνο που σου δίνεται. Και αυτό είναι σοβαρότατο πρόβλημα που πρέπει να λύσεις σήμερα.

Επίλογος

Αυτογνωσία είναι το νούμερο ένα. Πρακτικότητα το νούμερο δύο. Νέες δεξιότητες το νούμερο τρία. Όσοι είστε σε μια φάση που δε ξέρετε τι να κάνετε και έχετε χρήματα, πάρτε το χρόνο σας να μάθετε. Δε μπορείς να βάλεις στόχους όταν δε ξέρεις τι είναι εφικτό να γίνει.

Αυτό μην το ξεχνάς! Οι περισσότεροι βάζουν στόχους οι οποίοι είναι βασισμένοι σε παρελθοντικά παραδείγματα. Και εκεί φυσικά είναι που χάνουν το παιχνίδι της ζωής έτσι; Λοιπόν αυτά είχα να πω για σήμερα, αν θέλεις άφησε μου το σχόλιο σου από κάτω και πες μου αν συμφωνείς ή διαφωνείς με αυτά που διάβασες. Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σου και τα λέμε στο επόμενο!

Στην επιτυχία σου,

Λευτέρης Χατζηιερεμίας

Facebook
Twitter
LinkedIn

Εγγραφή Στο Newsletter

Κάνε τη δωρεάν εγγραφή σου στο Newsletter και λάβε: άρθρα, νέα και σπάνια μυστικές προσφορές